Winkel

Filter op prijs

Filter op categorie

Escher encontra Ponti

375.00

Zo’n beetje mijn eerste potloodtekening met een stoel was ‘Escher in Oirschot‘. Een sport die voor de voorste poot getekend was, waar hij er perspectivisch gezien eigenlijk achter hoorde. Een simpele ingreep met grote gevolgen voor mij. Die Escher-ingreep op deze Oirschotse stoel leidde tot de genoemde titel. Escher is een beetje een soortnaam geworden voor dit soort perspectivische ingrepen. Dus wanneer ik dat doe met ‘Superleggera‘ van Gio Ponti ontmoeten (encontra in het Italiaans) zij elkaar.

Babel III

7,500.00

Geïnspireerd op de koepel van het Pantheon in Rome als je binnenstaande naar het gewelf kijkt, heb ik een poging gedaan dat gevoel te verbeelden aan de hand van een doorwrochte stapeling van stoelen. Het licht draaiende gevoel wat je in zo’n grote ruimte kan krijgen als je je hoofd in je nek legt en enkel de ruimte op je in laat werken.

Portret 26

90.00

Het 26e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevolgd door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Ze worden door mij meestal gegroepeerd getoond of ook wel als kleine accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Portret 28

90.00

Het 28e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevolgd door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Ze worden door mij meestal gegroepeerd getoond of ook wel als kleine accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Portret 29

90.00

Het 29e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevolgd door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Ze worden door mij meestal gegroepeerd getoond of ook wel als kleinere accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Portret 30

90.00

Het 30e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevolgd door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Ze worden door mij meestal gegroepeerd getoond of ook wel als kleinere accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Portret 31

90.00

Het 31e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevolgd door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Ze worden door mij meestal gegroepeerd getoond of ook wel als kleine accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Portret 32

90.00

Het 32e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevolgd door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Ze worden door mij meestal gegroepeerd getoond of ook wel als kleine accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Portret 33

90.00

Het 33e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevolgd door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Ze worden door mij meestal gegroepeerd getoond of ook wel als kleine accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Portret 34

90.00

Het 34e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevold door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Zo worden door mij meestal gegroepeerd in een groter aantal genoemd of ook wel als kleinere accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Portret 35

90.00

Het 35e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevolgd door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Ze worden door mij meestal gegroepeerd getoond of ook wel als kleinere accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Portret 36

90.00

Het 36e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevolgd door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Zo worden door mij meestal gegroepeerd getoond of ook wel als kleine accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Portret 37

90.00

Het 37e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevolgd door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Ze worden door mij meestal gegroepeerd getoond of ook wel als kleine accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Portret 39

90.00

Het 39e portret van een stoel middels de leuning. De eerste negen in deze reeks dateren alweer van 2011 daarna was het ‘stil’ op dit gebied tot in 2017 er negen nieuwe verschenen. In 2018 gevolgd door nog eens twaalf en tot slot in 2019 nog eens drie. Ze worden door mij meestal gegroepeerd getoond of ook wel als kleine accenten tussen andere potloodtekeningen. Zie Portret 42 en 43.

Reflectie

425.00

Een stoel spiegelt, sterker het hele tweeluik wordt gespiegeld. Een volgende stap in een reeks van werken waarbij spiegelen de sleutel is. Spiegel en Spiegel II zijn andere voorbeelden.

Ik ben geen stoel

Een niet mis te verstane uiting van deze stoel, eh getekende stoel. Een speelse verwijzing naar de Belgische surrealistische schilder René Magritte en dan met name naar zijn beroemde schilderij ‘Ceci n’est pas une pipe‘.